Bugun kızımın ilk veli toplantısına katılmış bulunuyorum 😎 Aslında Veli toplantısı denemez. Daha öncesinde öğretmeniyle uygun bir gün ve saat belirledik ve birebir görüşme yaptık.
Öğretmeni o kadar hazırlıklı gelmişti ki bir öğretmen olarak kendime özeleştiri yapmak durumunda kaldım 🤔 Elvinle ilgili tüm detayların yazdığı yaklaşık 6 sayfalık bir çalışma.. Öncelikle bizim Almanya'daki durumumuzu sordu, nasıl hissediyoruz, ne gibi zorluklar yaşıyoruz. Sonrasında o anlatmaya başladı. En iyi arkadaşı Valentina diye giriş yaptı. O da bizim gibi Elvin'in Valentina ile yakınlaşmasının sebebinin ikisinin de ortak olan dil problemi olduğunu düşünüyor. Ama birlikte daha çok ve kolay öğreniyorlar dedi. Bizim Elvin'in sadece Valentina ile arkadaşlık yapmasından biraz kaygılandığımızı Elvin'in dil gelişimini kötü etkileyebileceğimizi düşündüğümüzü anlattım. Ama bunun aksine daha iyi sonuçlandığı anlattı o da.
En çok dans etmeyi ve şarkı söylemeyi sevdiğinden bahsetti. Masa oyunlarını oynamayı sevdiğinden, evcilik oynadığından, evcilikte genelde anne rolünü üstlendiğinden ve kuralları olan sert bir anne olduğundan (neden acaba!!!) bahsetti.
Bunların dışında sabırsız olduğundan yakındı benim gibi. Birşeyi yapılana kadar defalarca söylediğini anlattı kı bu uzun zamandır üzerinde uğraştığımız bir konu aslında. Arkadaşlarına karşı biraz otoriter davrandığını, oyunda genelde oyun kurucu olmak istediğini, güçlü bir kişilik olduğunu belirtti ki bunları duymak beni Mutlu etti. Çünkü demek ki dil problemi onun karakteri değiştirmemişti.
Zaman Zaman dil problemini bazı durumlardan kurtulmak için kullandığını konuştuk. İşine gelmeyince ne dediğini anlamadım durumları yanı :))
Öğretmeni çok zeki ve akıllı bir kız olduğunu söyledi ki zaten bildiğimiz bir durumdu 😂😂😎😎 Sayılar ve kavrama konularında sınıfının en iyilerinden olduğunu söyledi.
En büyük problem bizim de evde yaşadığımız dikkat eksikliği problemi.. Aslında o da ben de bunun bir dikkat eksikliği sorunu mu yoksa Elvin'in fazla hareketli bir çocuk olmasından kaynaklı bir durum mu olduğuna karar veremedik. Bir oyunu bırakıp başka bir oyuna geçmesi, oyun oynarken sürekli etrafta başka şeylerle ilgileniyor olması, kitap okunurken sıkılıp konuşması ve yanındakileri de konuşturması ( ki bunu dil bilmemesinden dolayı sıkılıyor olmasına bağladık), sandalyede otururken sürekli hareket etmesi (bu arada w oturması öğretmenin de ilgisini çekmiş 😀), canı sıkıldıkça yemek yemek istemesi gibi durumlar.. Bunlarla ilgili gelecek yıl yapacakları okul gezilerinde okullardaki pedagog öğretmenlerden fikir alabileceğimizi anlattı. Yemek yeme demişken Elvin'in okulda çok çok yemek yediğini söyledi 😳😳 Şok oldum tabi çünkü kahvaltı kutusu eve dolu geliyor ve evde de hiç birşey yemiyordu. Bol bol meyve yiyormuş okulda ve sürekli su içiyormuş. Allah Allah tuhaf gercekten 😳😳 Öğretmeni aynı durumu kendi çocuklarında yaşamış ve o da sonradan farketmiş benim gibi okulda yedikleri için evde yemediklerini...
Aile ilişkilerimizden bahsettik. Evdeki iş bölümü , odayı kim toplar, Elvinle kim oynar, ne oynarız, Nasıl oynarız, haftasonları neler yaparız? Hepsini tek tek anlattım..
Elvinle babasının ilişkisi hakkında konuştuk. Öğretmeni babasının Elvin'e bir Prenses gibi davrandığını, onu çok sevdiğinin çok belli olduğunu ancak Elvin'in babasının üzerinde baskı kurduğunu düşündüğünü söyledi 😳😳😳 Ben yine şok oldum tabi. Ben 5 yıldır Elvin'in annesiyim ben de ancak bu kadar tanıyorum yani Elvin'ı 🙈 Bu benim ayıbım değil tabi kadının inanılmaz gözlem yeteneği.. Ne konuştuklarını anlamadığım halde Elvin'in ve babasının hareketlerinden böyle bir durum hissediyoruz ve hatta bazen buna çok gülüyoruz dedi. Evet bu kesinlikle doğruydu bazen Elvin kendini babasının annesi sanıyor, bazen babasını arkadaşı sanıyor ve belki bazen de kardeşi sanıyordu. Sanmak derken öyleymiş gibi davranıyor yani. Kurallar koyuyor, yasaklar getiriyor.. Ama çoğu Zaman haklı olduğu için babası da buna ses çıkarmıyor. Tabi bunun kesinlikle saygı çerçevesinde oldugunu ve belli sınırlar içerisinde bunu yaptıgını anlattım. Öğretmeni de zaten Elvin'in çok saygılı ve iyi bir kız olduğunu, dışarıya çıktıklarında da hiç bir zaman onları zor durumda bırakacak herhangi bir hareket yapmadığını söyledi.
Vücut elastikeyitinin geliştiğinden ve artık daha rahat spor yaptığından söz etti. Ancak hala diğer çocuklara oranla daha yavaş koştuğunu ve yürüdüğünü anlattı.
Sonuç olarak öğretmeninin iyi ya da kötü Elvin'ı bu kadar iyi tanımış ve gözlemlemiş olması beni çok mutlu etti. Çoğunlukla iyi şeyler konuştuk ama tabi değiştirmemiz gereken bazı durumlar da olduğunu farkettim. Mesela yumurtasını tam katı kıvamda pişirmek gibi :)))
Yaklaşık 1.5 saatlik konuşmadan sonra kadıncağız Elvin'in bu kadar çok konuşmasının genetik olduğunu anlamıştır galiba 🙈🙈
Öğretmeni o kadar hazırlıklı gelmişti ki bir öğretmen olarak kendime özeleştiri yapmak durumunda kaldım 🤔 Elvinle ilgili tüm detayların yazdığı yaklaşık 6 sayfalık bir çalışma.. Öncelikle bizim Almanya'daki durumumuzu sordu, nasıl hissediyoruz, ne gibi zorluklar yaşıyoruz. Sonrasında o anlatmaya başladı. En iyi arkadaşı Valentina diye giriş yaptı. O da bizim gibi Elvin'in Valentina ile yakınlaşmasının sebebinin ikisinin de ortak olan dil problemi olduğunu düşünüyor. Ama birlikte daha çok ve kolay öğreniyorlar dedi. Bizim Elvin'in sadece Valentina ile arkadaşlık yapmasından biraz kaygılandığımızı Elvin'in dil gelişimini kötü etkileyebileceğimizi düşündüğümüzü anlattım. Ama bunun aksine daha iyi sonuçlandığı anlattı o da.
En çok dans etmeyi ve şarkı söylemeyi sevdiğinden bahsetti. Masa oyunlarını oynamayı sevdiğinden, evcilik oynadığından, evcilikte genelde anne rolünü üstlendiğinden ve kuralları olan sert bir anne olduğundan (neden acaba!!!) bahsetti.
Bunların dışında sabırsız olduğundan yakındı benim gibi. Birşeyi yapılana kadar defalarca söylediğini anlattı kı bu uzun zamandır üzerinde uğraştığımız bir konu aslında. Arkadaşlarına karşı biraz otoriter davrandığını, oyunda genelde oyun kurucu olmak istediğini, güçlü bir kişilik olduğunu belirtti ki bunları duymak beni Mutlu etti. Çünkü demek ki dil problemi onun karakteri değiştirmemişti.
Zaman Zaman dil problemini bazı durumlardan kurtulmak için kullandığını konuştuk. İşine gelmeyince ne dediğini anlamadım durumları yanı :))
Öğretmeni çok zeki ve akıllı bir kız olduğunu söyledi ki zaten bildiğimiz bir durumdu 😂😂😎😎 Sayılar ve kavrama konularında sınıfının en iyilerinden olduğunu söyledi.
En büyük problem bizim de evde yaşadığımız dikkat eksikliği problemi.. Aslında o da ben de bunun bir dikkat eksikliği sorunu mu yoksa Elvin'in fazla hareketli bir çocuk olmasından kaynaklı bir durum mu olduğuna karar veremedik. Bir oyunu bırakıp başka bir oyuna geçmesi, oyun oynarken sürekli etrafta başka şeylerle ilgileniyor olması, kitap okunurken sıkılıp konuşması ve yanındakileri de konuşturması ( ki bunu dil bilmemesinden dolayı sıkılıyor olmasına bağladık), sandalyede otururken sürekli hareket etmesi (bu arada w oturması öğretmenin de ilgisini çekmiş 😀), canı sıkıldıkça yemek yemek istemesi gibi durumlar.. Bunlarla ilgili gelecek yıl yapacakları okul gezilerinde okullardaki pedagog öğretmenlerden fikir alabileceğimizi anlattı. Yemek yeme demişken Elvin'in okulda çok çok yemek yediğini söyledi 😳😳 Şok oldum tabi çünkü kahvaltı kutusu eve dolu geliyor ve evde de hiç birşey yemiyordu. Bol bol meyve yiyormuş okulda ve sürekli su içiyormuş. Allah Allah tuhaf gercekten 😳😳 Öğretmeni aynı durumu kendi çocuklarında yaşamış ve o da sonradan farketmiş benim gibi okulda yedikleri için evde yemediklerini...
Aile ilişkilerimizden bahsettik. Evdeki iş bölümü , odayı kim toplar, Elvinle kim oynar, ne oynarız, Nasıl oynarız, haftasonları neler yaparız? Hepsini tek tek anlattım..
Elvinle babasının ilişkisi hakkında konuştuk. Öğretmeni babasının Elvin'e bir Prenses gibi davrandığını, onu çok sevdiğinin çok belli olduğunu ancak Elvin'in babasının üzerinde baskı kurduğunu düşündüğünü söyledi 😳😳😳 Ben yine şok oldum tabi. Ben 5 yıldır Elvin'in annesiyim ben de ancak bu kadar tanıyorum yani Elvin'ı 🙈 Bu benim ayıbım değil tabi kadının inanılmaz gözlem yeteneği.. Ne konuştuklarını anlamadığım halde Elvin'in ve babasının hareketlerinden böyle bir durum hissediyoruz ve hatta bazen buna çok gülüyoruz dedi. Evet bu kesinlikle doğruydu bazen Elvin kendini babasının annesi sanıyor, bazen babasını arkadaşı sanıyor ve belki bazen de kardeşi sanıyordu. Sanmak derken öyleymiş gibi davranıyor yani. Kurallar koyuyor, yasaklar getiriyor.. Ama çoğu Zaman haklı olduğu için babası da buna ses çıkarmıyor. Tabi bunun kesinlikle saygı çerçevesinde oldugunu ve belli sınırlar içerisinde bunu yaptıgını anlattım. Öğretmeni de zaten Elvin'in çok saygılı ve iyi bir kız olduğunu, dışarıya çıktıklarında da hiç bir zaman onları zor durumda bırakacak herhangi bir hareket yapmadığını söyledi.
Vücut elastikeyitinin geliştiğinden ve artık daha rahat spor yaptığından söz etti. Ancak hala diğer çocuklara oranla daha yavaş koştuğunu ve yürüdüğünü anlattı.
Sonuç olarak öğretmeninin iyi ya da kötü Elvin'ı bu kadar iyi tanımış ve gözlemlemiş olması beni çok mutlu etti. Çoğunlukla iyi şeyler konuştuk ama tabi değiştirmemiz gereken bazı durumlar da olduğunu farkettim. Mesela yumurtasını tam katı kıvamda pişirmek gibi :)))
Yaklaşık 1.5 saatlik konuşmadan sonra kadıncağız Elvin'in bu kadar çok konuşmasının genetik olduğunu anlamıştır galiba 🙈🙈
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder